Een onweerstaanbaar kinderboek


Je zit momenteel lekker in je creatieve bubbel
en bent bezig met je eerste kinderboek.
Of je hebt al een tijdje een idee
en wilt eindelijk eens werk maken van dat kinderboek.
Of je nu een opleiding volgt, alles alleen doet,
samenwerkt met een uitgever,
je boek wilt publiceren in eigen beheer,...
Altijd is er 1 blinde vlek: het inkoopproces.

Wat maakt dat IK als boekhandelaar
jouw BOEK wil hebben?
Naar wat kijkt een inkoper?
Dat leer ik je hier.  

Ik zie vaak dat collega boekhandelaars
niet goed weten welke boeken ze moeten inkopen voor hun winkel,
waardoor ze net als bij de bakker dan maar gewoon
‘van alles eentje’ vragen.  
Alsof dat ze geloven dat ieder boek even veel potentieel heeft
om het te maken OF om te floppen.  
Ze gaan er van uit dat de tijd zal uitwijzen
welke boeken het gaan maken
en welke boeken dat er eeuwig in de rekken blijven liggen.  

Dat geloof ik niet.  
Ik geloof dat je dit wél kan voorspellen.  

Ik doe het constant. Én met succes.  
En daarom heb ik deze cursus gemaakt.
  
Heel veel auteurs en illustratoren met een boek-idee,
vergeten tijdens het maakproces
om hun idee te checken bij mensen
die de boeken later zullen gaan inkopen.  
Was jij van plan om je boek even kort te gaan pitchen
bij een lokale boekhandel? Of bibliotheek?  

Ik ga eerlijk zijn: toen ik bezig was aan mijn eerste kinderboeken,
heb ik dit ook nooit gedaan.  
Je vertrouwt vaak voor 100% op je eigen idee
en net omdat het zo kakelvers is,
wil je het pas tonen als het af is.  
Ik snap dat.  
Als ik een nieuw idee heb,
toon ik dit ook nog niet aan heel het dorp. 
Ik toon het echter wél aan een select groepje mensen
waarvan ik WEET dat ze willen dat mijn project gaat slagen.

Tijdens deze cursus ben ik jouw beste vriendin! 😊  
Ik wil dat jij slaagt.  
Het is helemaal jouw eigen proces,
maar met daarnaast gewoon wat éxtra advies.  

Als jij een boek in eigen beheer uitgeeft,
heb je nog een ‘check’ minder
dan wanneer je via een uitgever werkt. 
Maar in beide gevallen is het des te nodig om je goed te informeren
zodat je jouw project de allergrootste slaagkans kan geven.
Want ook uitgeverijen kunnen soms
een beetje in hun bubbeltje zitten. 

Toen ik nog inkoopverantwoordelijke was
in een kinderboekenwinkel, 
had ik met 1 ding geen rekening gehouden:
het feit dat ik constant 'NEE' moest zeggen tegen mensen.  
Ja, tegen mensen, niet tegen boeken.
Want achter elke boekenbaby zit een mens
die hier z’n hart en ziel in heeft gestoken. 
En ik wil geen 'NEE' meer zeggen. 
Ik wil 'JA' roepen!
(En je boek meteen 50 keer of meer inkopen!)
Omdat ik geloof in je boek. 
Ik wil niet gaan voor ‘eentje’ of nog erger:
voor ‘geentje’, omdat ik wil ‘afwachten
en zien of het wat gaat worden’. 
Jij wilt dit ook niet.
Je hebt niet al die uren gestoken in je project
om het 100 keer te verkopen.  
Je wilt het duizenden keren verkopen.  

Je wilt niet gewoon een boek maken
om het van je bucketlist te kunnen wegstrepen.  
Je wilt dat het boek een meerwaarde is in je leven
(en in het leven van anderen)
en dat het de bal aan het rollen laat gaan.  
Je wilt uitgenodigd worden voor boekvoorstellingen,
je wilt gaan spreken op initiatieven zoals de boekenbeurs,
OF je wilt niets van dit alles en hoopt gewoon
dat je dankzij dit boek
nog heel veel andere boekjes mag maken in je atelier.  

Ik wil je zo graag bijstaan met mijn tips.
Dé elementen waaraan een goed boekje moet voldoen
vooraleer het in mijn winkel binnenkomt.

Ben jij één van die dappere personen die dit advies wél wilt horen?

Dan kan je hier de masterclass kopen!


Wat komt er allemaal aan bod in de cursus?

Ik ga er van uit dat je een fijn concept in handen hebt en dat je een talent hebt voor het schrijven en/of het illustreren van boeken. Mix dat talent met de informatie uit deze cursus en je boek is klaar om te gaan knallen! 

Wil jij gewoon een kinderboek?
Of wil je een kinderboek dat goed verkoopt?

Een afgewerkt boek is niet het eindpunt.
Samen zorgen we er voor dat jouw boekenbaby op zo veel mogelijk plaatsen terecht komt!

Ik wil dat mijn boek écht in de omloop komt én blijft!

 

Veelgestelde vragen

Alle informatie die ik geef is 100% relevant wanneer je nog maar in de startfase zit. Wanneer je nog maar bezig bent met het 'concept' of 'het idee'. Zo kan je meteen alles toepassen wat je wenst, eer dat je je boek verder begint uit te werken.

Nee, dit is geen cursus om een boek uit te geven in eigen beheer. Ik leer je wel de voor-en nadelen van beide. En heel wat aandachtspunten die je in je achterhoofd moet houden wanneer je (in beide gevallen) je boek in de omloop wilt krijgen.

Nee! Ik WOU oprecht dat in mijn opleiding ook aandacht werd gegeven aan het stukje rond het inkopen van boeken. Dat is iets wat gigantisch ontbreekt in iedere opleiding rond het maken van boeken. Je leert heel erg om je eigen stijl te vinden, eventueel misschien nog om uitgeverijen te benaderen, maar het luik waarin je leert hoe boekhandels inkopen, ontbreekt volledig. En dat is nochtans echt het aspect dat het verschil maakt tussen geld verdienen met je boek en een eenmalig hobby-project.

Ja! Iedereen die de cursus koopt, kan me vrijblijvend contacteren om eens te sparren over je idee. Je mag me wat doormailen, maar we kunnen ook eens bellen als je dat fijner zou vinden! Ik wil gewoon super hard dat je slaagt en als ik kan helpen met iets dan doe ik het graag. Ik beloof plechtig dat ik altijd heel eerlijk zal zijn én constructief! 😊

Ja! De cursus bestaat uit verschillende korte video's die je gewoon tussendoor kan kijken wanneer het past voor jou. Er is geen vast moment dat je sowieso moet vrijhouden voor deze cursus.

In je account. Heb je een account aangemaakt bij het afrekenen? Top! Dan log je in en ga je naar de juiste bestelnummer. Als je daar op klikt dan zie je de cursus staan en kan je klikken op 'view online'. Geen account aangemaakt bij het afrekenen? Niet erg. Je kan dat achteraf ook nog doen. Maak je account wél sowieso aan met hetzelfde e-mailadres als waarmee je de aankoop deed. Je zal zien dat al je eerdere aankopen (en dus ook die van de videocursus) hier zullen verschijnen!